Zespół Szkolno-Przedszkolny w Malechowie

76-142 Malechowo 65B

tel./fax: (94) 318 42 12

spmalechowo@malechowo.pl

 

Ramowy rozkład dnia poszczególnych grup w roku szkolnym 2023/2024

   Ramowy rozkład dnia
rok szkolny 2023/2024
grupa I "Żuczki" (3-latki)

 

Czas pobytu

Sposób zagospodarowania czasu

7:00 – 8:00
(grupy łączone
3,4-latki)

Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy konstrukcyjne.

8:00 – 8:30

Czynności opiekuńcze. Zabawy swobodne. Praca indywidualna z działalnością kompensacyjną i stymulującą rozwój dziecka.

8:30 – 8:45

Czynności higieniczne i samoobsługowe przed śniadaniem.

8:45 – 9:15

Śniadanie – kulturalne i estetyczne spożywanie posiłku.

9:15 – 9:30

Czynności organizacyjne. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

10:00 – 10:15

(poniedziałek, czwartek)

Zajęcia z języka angielskiego.

9:45 – 10:00

Zajęcia edukacyjne organizowane i bezpośrednio kierowane przez nauczyciela z całą grupą, wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju – zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego dostosowane do możliwości rozwojowych dzieci.

10:15 – 10:30

Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

10:30 – 11:30

Pobyt na powietrzu – spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, gry i zabawy,
w tym zajęcia sportowe w ogrodzie przedszkolnym (w przypadku niesprzyjającej aury
– gry i zabawy w sali)

11:30 – 11:50

Czynności samoobsługowe, porządkowe i higieniczne związane z przygotowaniem
do obiadu.

11:55 – 12:20

Obiad – kulturalne i estetyczne spożywanie posiłku.

12:20 – 13:05

Odpoczynek dzieci. Wdrażanie zasady mówienia umiarkowanym głosem. Zabawy inspirowane przez dzieci lub przy udziale nauczyciela, praca indywidualna z dzieckiem.

13:05 – 13:30

Czynności higieniczno-porządkowe i samoobsługowe związane z przygotowaniem
do podwieczorku. Podwieczorek.

13:30 – 14:00

Zabawy inspirowane przez dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne ze śpiewem, praca indywidualna z dzieckiem.

14:00 – 16:00
(grupy łączone
3,4-latki)

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, układanki i gry stolikowe, utrwalanie wierszy, piosenek, zabawy ruchowe (opcjonalnie - pobyt na powietrzu). Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata. Rozchodzenie się dzieci.

 

Ramowy rozkład dnia
rok szkolny 2023/2024

grupa II "Pszczółki" (4 -latki)

 

Czas pobytu

Sposób zagospodarowania czasu

7:00 – 8:00
grupy łączone
3,4-latki,
sala „Pszczółek”

Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy konstrukcyjne.

8:00 – 8:30

Czynności opiekuńcze. Zabawy swobodne. Praca indywidualna z działalnością kompensacyjną i stymulującą rozwój dziecka.

8:30 – 8:45

Czynności higieniczne i samoobsługowe przed śniadaniem.

8:45 – 9:15

Śniadanie – kulturalne i estetyczne spożywanie posiłku.

9:15 – 9:45

Czynności organizacyjne. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

9:45 – 10:15

Zajęcia edukacyjne organizowane i bezpośrednio kierowane przez nauczyciela z całą grupą, wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju – zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego dostosowane do możliwości rozwojowych dzieci.

10:15 – 10:30
(poniedziałek, czwartek)

 

Zajęcia z języka angielskiego.

10:30 – 10:40

Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

10:40 – 11:40

Pobyt na powietrzu – spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, gry i zabawy, w tym zajęcia sportowe w ogrodzie przedszkolnym (w przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy w sali)

11:40 – 11:55

Czynności samoobsługowe, porządkowe i higieniczne związane z przygotowaniem
do obiadu.

11:55 – 12:20

Obiad – kulturalne i estetyczne spożywanie posiłku.

12:20 – 13:05

Odpoczynek dzieci. Wdrażanie zasady mówienia umiarkowanym głosem. Zabawy inspirowane przez dzieci lub przy udziale nauczyciela, praca indywidualna z dzieckiem.

13:05 – 13:35

Czynności higieniczno-porządkowe i samoobsługowe związane z przygotowaniem
do podwieczorku. Podwieczorek.

13:35 – 14:00

Zabawy inspirowane przez dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne ze śpiewem, praca indywidualna z dzieckiem.

14:00 – 16:00
grupy łączone
3,4-latki,
sala „Biedroneczek”

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, układanki i gry stolikowe, utrwalanie wierszy, piosenek, zabawy ruchowe (opcjonalnie - pobyt na powietrzu). Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata. Rozchodzenie się dzieci.

 

 

Ramowy rozkład dnia 

na rok szkolny 2023/2024

grupa III "SMERFY" (5-latki)

 

Czas pobytu

Sposób zagospodarowania czasu

7:00 – 8:00

(grupy łączone

5,6-latki)

sala 47

Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy konstrukcyjne.

8:00 - 8:20

Stwarzanie sytuacji zabawowych, rozmowy, zabawy w kole, zabawy integracyjne ze śpiewem przy muzyce organizowane przez nauczyciela. Zabawy swobodne. Praca indywidualna z działalnością kompensacyjną i stymulującą rozwój dziecka. Czynności opiekuńcze.

8:20 – 8:30

 

Czynności higieniczne i samoobsługowe przed śniadaniem.

8:30 – 8:50

 

Śniadanie – kulturalne i estetyczne spożywanie posiłku.

8:50 – 9:00

 

Czynności organizacyjne. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

9:00 – 10:00

Zajęcia edukacyjne organizowane i bezpośrednio kierowane przez nauczyciela z całą grupą, wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju zgodnie z jego możliwościami psychofizycznymi.

10:00 – 10:30

 

Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

10:30 – 11:30

Pobyt na powietrzu – spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, gry i zabawy, w tym zajęcia sportowe w ogrodzie przedszkolnym (w przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy w sali)

11:30 – 11:40

Czynności organizacyjne, porządkowe, samoobsługowe i higieniczne przed obiadem.

11:40 – 12:00

 

Obiad – kulturalne i estetyczne spożywanie posiłku.

12:20 – 12:50

Odpoczynek dzieci, słuchanie muzyki relaksacyjnej, literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela. Wdrażanie zasady mówienia umiarkowanym głosem. Zabawy inspirowane przez dzieci lub przy udziale nauczyciela.

12:50 – 13:10

Czynności higieniczno-porządkowe i samoobsługowe przed podwieczorkiem. Podwieczorek.

13:10 – 14:00

Zabawy inspirowane przez dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne ze śpiewem, gry i zabawy stolikowe. Praca indywidualna z działalnością kompensacyjną i stymulującą rozwój dziecka.

14:00 – 16:00

(grupy łączone

5,6-latki)

sala 37

Rozchodzenie się dzieci. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, układanki i gry stolikowe, utrwalanie wierszy, piosenek, zabawy ruchowe (opcjonalnie – pobyt na powietrzu). Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata. Praca indywidualna z działalnością kompensacyjną i stymulującą rozwój dziecka. Czynności opiekuńcze.

 

Ramowy rozkład dnia
na rok szkolny 2023/2024

Grupa IV "PRACOWITE SKRZATY"(6-latki)


Czas pobytu

 

Sposób zagospodarowania czasu

 

7:00 – 8:00

(grupy łączone 5,6-latki)

sala 47

 

Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy konstrukcyjne.

 

8:00 – 8:20

Stwarzanie sytuacji zabawowych, rozmowy, zabawy w kole, zabawy integracyjne ze śpiewem przy muzyce organizowane prze nauczyciela. Praca indywidualna z działalnością kompensacyjną i stymulującą rozwój dziecka.

Czynności opiekuńcze.

8:20 – 8:30

Czynności higieniczne i samoobsługowe przed śniadaniem.

8:30 – 8:50

Śniadanie - estetyczne i kulturalne spożywanie posiłku.

8:50 – 9:00

 

Zabawy integracyjne, organizujące grupę.

Czynności organizacyjne przed zajęciami edukacyjnymi.

 

9:00 – 10:00

Zajęcia edukacyjne organizowane i bezpośrednio kierowane przez nauczyciela z całą grupą - wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju zgodnie z jego możliwościami psychofizycznymi.

 

10:00 – 10:30

Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań lub zabawy organizowane przez nauczyciela; zabawy muzyczno-ruchowe, utrwalanie wierszy, piosenek, gry stolikowe. Praca indywidualna.

 

10:30 – 11:30

Czas spędzony w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku, obserwacje przyrodnicze, spacery itp. W przypadku niesprzyjającej aury – zabawy swobodne lub zabawy dydaktyczne organizowane przez nauczyciela.

11:30 – 11:40

Czynności organizacyjne i higieniczne przed obiadem.

11:40 – 12:00

Obiad - kulturalne i estetyczne spożywanie obiadu.

12:00 – 12:50

Odpoczynek dzieci, słuchanie muzyki relaksacyjnej, literatury dziecięcej
czytanej przez n-la, wdrażanie zasady mówienia umiarkowanym głosem.
Zabawy swobodne. Praca indywidualna.
 
 
12:50 – 13:10
 
Czynności higieniczno - porządkowe i samoobsługowe przed podwieczorkiem.
Podwieczorek - kulturalne i estetyczne spożywanie podwieczorku.

13:10 – 14:00

Zabawy inspirowane przez dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne ze śpiewem, zabawy rytmiczne .

14:00 – 16:00

(grupy łączone 5,6-latki)

sala 38

Rozchodzenie się dzieci. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, gry stolikowe, zabawy muzyczno-ruchowe. Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata. Praca indywidualna z działalnością kompensacyjną i stymulującą rozwój dziecka. Czynności opiekuńcze.

poniedziałek, środa
8:00 – 8:30

Religia.

poniedziałek
czwartek
11:00 – 11:30

Zajęcia z języka angielskiego.